Home

Är jag överviktig quiz

En person som är 175 cm lång är således enligt BMI-tabellen underviktig om han eller hon väger mindre än 57 kg (BMI = 18,6) - oavsett om det är en man eller kvinna. Och personen är överviktig om han eller hon väger mer än 77 kg I detta testen kan du få veta om du klassas som överviktig, normalviktig eller underviktig :) Men kom alltid ihåg att du är fin precis som du är och att om du mår bra i din kropp så ska du inte ändra på den! : När är man överviktig? Vad räknas som övervikt? Och vad kan betraktas som normalt/idealt? För att kunna bedöma om din vikt ligger inom det normala/ideala intervallet, använder man sig inom sjukvården idag av en formel som kallas för BMI, Body Mass Index. BMI används idag av läkare och dietister som ett hjälpmedel för att få [ Quiz.Me är en sida där du kan göra tester om nästan vad som hellst. Överviktig Eller Underviktig? 40% Complete (success) 1: Är du nöjd med ditt utseende? Jag är fullt nöjd! Njae, jag överlever. Hatar det! 2: Äter du i skolan? Nej, det är alltid äcklig mat. Ja men inte mkt, men tallrik med lite mat i kanten och ett knäckebröd

Är jag överviktig? - Quiz

Jag känner mig som vanligt Jag svänger lite i humöret Jag är ganska tjurig på allt och alla just nu Jag är en känslomässig berg-och dalbana! Dina hormonförändringar kan orsaka humörsvängningar under graviditetens tidiga stadier - du kanske börjar gråta utan orsak Är jag överviktig?Jag är 13 år och väger 58 kg jag är 1.59 cm lång och min skolsköterska sade att jag var överviktig! Stämmer detta? Hur skall ja göra för a

Vi är kwiss.me. Här hittar du de bästa svenska quizen - och framförallt kan du göra dina egna quiz! Dela dina quiz, tävla med dina vänner - och utmana dig själv! Kwiss.me är en del av Life of Svea. Kontakt: info@kwiss.m QUIZ: Hur bra är du på svensk geografi? 2019-12-31. Jag är redan ett fan, visa inte det här igen. Skicka MSN-feedback. Vi upattar dina kommentarer! Hur kan vi bli bättre Övervikt är när du väger så mycket att det är ohälsosamt. Kraftig övervikt kallas fetma. Vid fetma ökar risken för sjukdomar som till exempel högt blodtryck, diabetes typ 2 och belastningsskador i lederna. Ibland behövs bara små förändringar för att minska i vikt. Du kan få hjälp om du behöver det

BMI-test: Räkna ut BMI - är du överviktig? Aktiv Tränin

Är du överviktig, normalviktig eller underviktig? - Quiz

Är du överviktig??? - Quiz

1. Är jag överviktig? Hej! Jag är 155 cm och väger 55kg. Är jag lite överviktig eller är bör jag gå ner några kilo? Jag har ett stort viktkomplex och vore tacksam om du var ärlig. / Amelia. Svar: Hej Amelia, Jag är helt ärlig och säger att du är helt ok i din vikt och längd. Alltså, du behöver inte gå ner i vikt
  2. Är jag överviktig? Sön 19 feb 2017 02:17 Läst 3040 gånger Totalt 8 svar. Floren­ce1234­5. Visa endast.
  3. Har du alltid känt dig lite utanför? Det skulle kunna bero på att du är psykopat. Här kan du testa dig om du är psykopat i quizet
  4. Fördomstest. I ett nättest får du svar på vad som bubblar under dina välövervägda uttalade åsikter. Psykologiforskare i Uppsala har översatt amerikanska IAT-tester till svenska. Nu väntar de med spänning på att du ska testa din omedvetna attityd till ålder, hudfärg, vikt, kön och sexuell läggning
  5. Quiz - 16/03/2016, 13:20 - Är du allmänbildad? Testa med vårt quiz! TT-montage. Har du mycket kunskap om många grejer? Brukar du alltid vinna när du spelar TP

Det är ju faktiskt viktigt att man ska passa ihop personlighetsmässigt, och det är ju bra om man vill bo i samma stad (eller i alla fall samma land). För att lista ut vilken kändis som skulle vara just din match made in heaven, gör vårt quiz och få reda på det Vilket elevhem skulle du hamna i om du var med i Harry Potter? Gör FRIDAs test för att se var du skulle passa bäst Gör vårt quiz och få reda på om du tillhör Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff eller Ravenclaw här nedan! Quiz gjort av: Wilhelmina Dalborg och Tilde Arbman Missa inte Horoskoppodden , där vi berättar för Sveriges härligaste profiler vilka de egentligen är med hjälp av astrologi

Quiz; Obesva­rade; Veckan­s hetast­e; Årets hetast­e; Mina favori­ter; Är jag överviktig med mina mått?! Ons 20 jun 2012 16:40 Läst 6315 gånger Totalt 30 svar. Anonym (förvi­rrad) Visa endast Ons 20 jun 2012 16:40. Quiz: Vilken personlighetstyp är du? Metro Mode 2 July 2020. Är du gul, Jag klär mig helst i slitna jeans och läderjacka, lägg till ett par klackar och jag är redo för dagen. Vad gör du helst en lördagkväll? Jag går på olika event som jag blivit inbjuden till under veckan Topp är Jag överviktig Quiz Bilder. Quiz. Me r en nstan du kan en om nstan kan hellst. Sida gra. Därför ska vi sluta banta - och slänga ut vågen! | Alla Jag hatar barn: Jag startar ofta slagsmål : Jag tycker om att busringa . Jag har gjort narr av en handikappad person: Jag tycker om att göra andra till ovänner : Jag har spottat i någons öl när den tittat bort: Jag har flirtat för att göra någon svartsjuk: Jag är medlem i tankafritt.nu . Jag har avslöjat något som jag fått höra i. Är jag överviktig. Hej! Jag är tjej som undrar om det är normalt att väga 44kg när man är 13 år. Jag är rädd att jag ska vara överviktig! Svar

Testa dig själv - är du överviktig? - Nutrilett

1. Jag är en 15-årig tjej som är 163cm och väger 56 (!) kilo.Mitt midjemått är på 60cm men jag känner mig jätteövervikti..
  2. Hej! Jag är en tjej på 12 år och jag fyller rätt så snart 13. Jag väger cirka 56 kg och jag vet själv att det är mycket. Mina kompisar snackar om att dom väger typ 45 kg. Jag har ett rättså starkt sötsur men jag dansar två gånger i veckan och jag har även idrott en gång. Jag har försökt att gå ner i vikt men det funkar inte
  3. Quiz; Obesva­rade; Veckan­s hetast­e; Årets hetast­e; Mina favori­ter; Jag är överviktig, men vill känna mig.. Ons 18 jul 2012 13:57 Läst 3677 gånger Totalt 23 svar. blivan­debrud­suzett­e Visa endast Ons 18 jul 2012 13:57.
  4. Det är även viktigt att förändra dina träningsrutiner på vägen, för med tiden kommer du behöver fler planer och mål. Kom alltid ihåg att man för att börja träna igen när man är överviktig måste sätta fötterna på golvet och övertyga sig själv om att man kan nå allt man sätter siktet på

Jag är snart 13, är 152 lång och väger 48 kg. Är jag överviktig Nej du är inte överviktig. Du är bara osäker på din kropp, vilket är helt normalt! Jag stod också framför spegeln och ojade mig när jag var i din ålder, och det tror jag nästan helt säkert att alla andra av dina klasskamrater också gör när de är hemma Min dotter är bara snart 11 år men hon väger iallafall 30 kg och är 145 cm lång. Minns att jag själv vägde 34 kg ca som 12 åring & var 153 cm. Dottern har problem att hitta jeans & kjolar som sitter bra i midjan / ben iallafall men ser inte underviktig ut men smal såklart

Överviktig Eller Underviktig? - Quiz

1. vikt är i fett
  2. Är jag överviktig?:/ Alltså jag är 170 cm lång och jag väger typ 63-63,5 kg.. Jag tränar typ aldrig, rider en gång i veckan men det är ju ingenting. Jag har inte sådär mycket fett osv men jag har ju en mage, inte jättestor men jaja.
  3. Jag har varit överviktig. Jag tror inte att någon människa mår bra av att vara överviktig och jag uppmuntrar alla som är det att göra något åt det. Att vara överviktig är inte bara en fysisk åkomma, det är även i allra högsta grad psykiskt. När jag var överviktig tänkte jag på ett sätt som gjorde att jag gick upp i vikt
  4. gsson, överviktsforskare vid Gymnastik- och idrottshögskolan i Stockholm. - Vissa barn kommer vara sårbara när det gäller viktökning
  5. a mått?! Ons 20 jun 2012 17:54 Läst 6392 gånger Totalt 30 svar. Visar endast inlägg av passionsblomman - Visa alla inlägg « ‹ 1 › » Svara i tråden passio.
  6. Jag gick upp 20 kg under graviditeten men nu 3,5 månader senare väger jag 63 kg och är 170 cm lång
  7. FRÅGA: Jag är så missnöjd med mitt liv. Jag är helt ensam, har inga vänner, ingen relation, inga barn. Jag känner mig värdelös, ful, ointressant - i princip inget att ha. Jag är väldigt tystlåten och blyg, har dragit mig undan och är helt ensam. Dessutom är jag överviktig och använder maten som en flykt eftersom jag tycker att.

Test - är du deprimerad? - Depression

Jag är en 20 årig tjej som är ca 163cm lång och väger mellan 65-67kg. När jag har räknat ut på BMI har jag tagit 67kg och då motsvarar de övervikt. Jag har börjat äta mindre och äter var 4de timme och äter bara något gott nån dag på helgen om vi ska göra något särskilt. Äter i stort sett aldrig snabbmat Att barnet blir stort är också vanligare och då menar jag barn som väger mer än 4500 gr. Även risken för att barnet kan dö i livmodern är större hos kvinnor med högt BMI. Kejsarsnitt är också vanligare hos överviktiga kvinnor, där också risken för komplikationer hos mamman kan uppstå Om du älskar Disney är du inte den enda! De fantastiska filmerna med starka och modiga Disneyprinsessor ligger oss varmt om hjärtat. Vill du ta reda på vilken Disneykaraktär du är mest lik? Gör quizet nedan och få reda på det med en gång! Hur ser din drömpartner ut och vad kommer du att. Lite grann, för tillfället! I ett par dagar har han kommit över mer mat än han skulle haft, men det är ju då det lilla. Han är mest uppblåst egentligen tror jag. Dessutom är jag sjuk, och har inte orkat motionerna. Han vägde 26 kilo när han kom, 1,5 år gammal. Då var han lite överviktig, optimal vikt för honom då var 24 kg Forumet - Är jag överviktig??? Senaste; Ny tråd; Är jag överviktig??? 24 Jun 2017, 23:21 1227 0 9. Snack överviktig; Avregistrerad. 24 Jun 2017, 23:21. Jag e 14 år , 159cm och väger 49kg. Är det för mycket? Anmäl; Plejadisk Panda 24 Jun 2017, 23:25. Nej.

Hur tjock är du? - Quiz

Vad tycker folk om dig? (för alla) - Quiz

For.me är en gratis bloggtjänst för dig som söker ett enkelt bloggverktyg med en stilren layout. Starta en blogg. Mode. Ny matstol från EcoViking + Rabattkod Jag behöver få utlopp! Jenny Persson Länge sen man var här! carolink efter klockan 16:00 Jenny Persson Hotell, hamburgare och sjukdomar Sara Leffle Jag är en sådan där överviktig jävel som symboliserar västvärldens förfall. Det har inte alltid varit så, men det skiter ni förstås fullständigt i... Faktum är att det finns en viss. Jag är överviktig för att jag själv valt att äta fel saker, i för stor mängd, alldeles för ofta. Jag har lärt mig själv att trösta mig med mat, fira med mat, unna mig mat. De flesta upplevelser jag minns är kopplade till just mat. Alla säger när dom ser mina marsvin: Va tjocka dom är, Vilka tjocka Är dom överviktiga? Se på bilden och bedömm själv. Ge bra tips på hur dom kan gå ner i vikt Du är här: FamiljeLiv.se Min systers dotter är överviktig, ska jag påpeka det? Innehåll. Aktuella samarbeten . Gjensidige - Väl förberedd. Gravidpaketet. Väntar du barn? Meny Forum Kroppsligt - Känsliga rummet. Varje medlem är ansvarig för sina inlägg. Skapa en ny tråd.

Vill du veta om du är tjock elr smal? - Quiz

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jor Jag gick ju upp en del när jag var gravid, ungefär 20 kilo. På två år har jag gått ner 13 kilo och trodde att jag var normalviktig. Men nu visar det sig att jag faktiskt är överviktig.

Hej! Jag är en 14 årig tjej och jag undrar om jag är överviktig. Jag har alltid varit lite små mullig men inte brytt mig så mycket. I min kompiskrets är vi alla nästa lika långa, dock så är många väldigt smala vilket får mig att känna mig jättetjock Är jag överviktig? 170 cm, 68 kg. Mån 14 sep 2009 19:09 Läst 3002 gånger Totalt 7 svar. Cazza. Visa endast. Jag slutade med p-piller och blev gravid ca 2 veckor efter det båda gångerna. Jag är två barnsmor och är också överviktig, jag är 1,58 och ska väga 61 kg men gör det INTE men ändå så har jag två underbara söner. Graviditen var ganska jobbig med den första men min syster som är smal hade också samma problem Viktnedgång är också bra om du är överviktig Margareta E: Jag är 54 år och har ibland konstiga hjärtslag QUIZ: Hur många ord kan du? 2 min Det är inte bara promenader som jag ser som ett problem här. Det är fler och fler aktiviteter som egentligen inte är träning mer än för sjuka och väldigt gamla som numera räknas som motion eller till och med träning. Precis som att gränsen för vad som är stor/överviktig också har börjat flyttas längre och längre uppåt

Vem i Harry Potter är du? - Sveriges bästa quiz - Kwis

Kanske är du till och med en tvättäkta norrlänning! Testa din norrlandsbriljans här. Gå gärna med i vår Aftonbladetquiz-grupp på Facebook för att få våra senaste quiz direkt i ditt flöde Att barnet blir stort är också vanligare och då menar jag barn som väger mer än 4500 gr. Även risken för att barnet kan dö i livmodern är större hos kvinnor med högt BMI. Kejsarsnitt är också vanligare hos överviktiga kvinnor, där också risken för komplikationer hos mamman kan uppstå Övervikt är när ett barn väger så mycket att det kan vara ohälsosamt. Kraftig övervikt kallas fetma och är en sjukdom. Barn som har för hög vikt behöver därför ändra sina vanor för att gå ner i vikt. Du som är förälder eller närstående är mycket viktig för att barnet ska kunna göra detta. Ni kan få hjälp och stöd från bland annat barnavårdscentralen och elevhälsan iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord. Marsvin En är överviktig och den andra normalviktig.

Hur vet jag om jag är överviktig? Aktiv Tränin

1. Älskar du naturen lika mycket som Pocahontas? Älskar du böcker lika mycket som Belle? Vilken Disney prinsessa är du
  2. Vilken tjejtyp är du? Svara på frågor och se vilken tjejtyp du blir. Är du en renodlad fuckgirl eller är du kanske en vanlig tjej med tendenser av en playertjey? Testa dig nu
  3. Jag har ingenting emot överviktiga människor. Det finns ingenting som säger stor är inte cool, en del människor som är lite kraftigare byggda är fruktansvärt vackra. Anna Bok eller Sara Ramírez till exempel, båda två är fruktansvärt vackra trots att de inte är vad Top Model-idioterna skulle tycka är godkänt
  4. profilbild eftersom att det enbart är en ansiktsbild på mig. Jag har gått upp mycket i vikt senaste året och trivs inte alls med vikten, men är på väg neråt. Jag är ganska överviktig nu

det visade sig när jag frågade om det var så att han skäms över att jag är överviktig så sa han att det gör han. till saken hör att jag är 165cm lång och idag väger jag 67kg efter en graviditet. det är 2 kg mindre än när jag blev gravid Överviktig råtta! Hej! Har 2st han råttor som är syskon, dom är 1,5-2 år gamla. Den ena Nicke väger 400 gram medans då Lambi väger 870 gram, nu har det gått så långt att när jag har honom ute vill han inte gå utan lägger sig platt och i buren ligger han på rygg Då jag inte fick några vettiga svar av veterinären så vänder jag mig hit. Vill gärna veta om jag gör något fel eller om min lilla dam har något fel med matspjälkningen. Har en hona på snart ett år som är rätt överviktig (ska väga henne så snart som möjligt och lägga upp bild här) Jag är 12 år och väger 41-43 kg(jag är ca 150cm lång). Jag tränar mycket, och äter godis/söt saker 1 gång i veckan. Dom senaste veckorna har det blivit lite mycket, för vi har haft gäster kraftigt överviktig, så istället för att betala renovering på sitt hus, kan man låna pengar och renovera sig själv... OBS, jag har läst det i en tidning men vill veta hur ni ser på det tänket

Jag är ganska snabb på att finna mig i situationer och förklarade att jag varit överviktig och haft p-stav tidigare utan problem, och berättade dessutom att jag höll på att gå ner i vikt Jag tycker om henne, men samtidigt är jag djupt olycklig då jag känner att jag inte längre tänder på henne. Problemet är att hon har sjukdomen lipödem, som gör att väldigt mycket fett. BMI kan ge missvisande resultat om du är kroppsbyggare, har en kraftig benstomme eller är väldigt lång. Anledningen är att BMI inte säger något om hur stor del av kroppsmassan som är muskler eller benstomme och hur stor del som är fett. Ett högt BMI innebär därför inte nödvändigtvis att du är överviktig eller lever ohälsosamt

Quiz - Nyheter2

Hur vet jag om min hund är överviktig? Det första du kan göra för att förstå om hunden är överviktig är en förebyggande åtgärd. Genom att väga hunden regelbundet, anteckna vikten och gå på kontroller hos veterinären blir det lättare att se om hunden går upp eller ner i vikt under sin livstid Många överviktiga män tenderar att få större bröst. Vad många inte vet är att det beror på kvinnligt könshormon. - Extra fett på kroppen ökar produktionen - såväl hos män som kvinnor, säger Leila Söderholm, motivationsexpert på Wellobe FRÅGA: Vi har en dotter som är tio år och som har ganska lätt att lägga på sig. Vi upplever inte det som ett jätteproblem, men hon är något överviktig. Hon tar mer än gärna mer mat än vad hon behöver. Därutöver är hon förtjust i chips och snabbmat, som de flesta barn gissar jag

Men hallå det betyder ju att jag är ÖVERVIKTIG!!! Något som jag har haft som mål i flera år!!! Och nu är jag här - svårt att få in det i huvudet :-) Och jo jag menar överviktig enligt BMI som jag vet är bara ett mått i mängden men ett mått som fortfarande används missvisande eller inte Är jag som överviktig mindre värd? Det politiskt korrekta svaret på frågan i rubriken är ju självklart ett rungande nej!. Men tänk efter. Debatten om det sjukligt smala idealet har nått oanade propotioner så den behöver jag kanske inte ge mig in i

Är jag gravid? Quiz - Clearblu

Jag tror många dels är intresserade av hur covid-19 är, om det nu är det du fått, samt hur det går för dig. Jag har följt en kollegas sjukdom, inte dagligen, men under de veckor som sjukdomen pågick via mail och skype Jag är överviktig och gravid. Ca 40 kg övervikt. När vet man om det är farligt för barnet och inför förlossningen? Finns det fler överviktiga här som har fött barn? Jag har börjat och lägga om kosten, hur mycket vågar jag fortsätta under graviditeten Jag har en dotter som är 8 år. Jag är väldigt orolig över att hon vill äta hela tiden. Vill ju inte säga till henne att om man äter så mycket blir man tjock. Det är känsligt. Vi har en dotter till som är trådsmal och kan äta hur mycket som helst. Vår åttaåring har alltid varit mycket aktiv - Nu är jag inne på mitt 70:e år som reporter, Jag skulle strax gå i pension, var överviktig och allergisk mot motion. Jag visste inte att jag också var känslig för höjd Ett oväntat fel uppstod. Vänligen försök igen. Logga i

Är jag överviktig? - Icakurire

Veterinären går igenom hur du både känner och ser om din häst är överviktig. Du får även hjälp med vad du gör om din häst har några kilon extra. Och hur du på ett enkelt sätt kan hålla koll på din hästs vikt

Saliv drogtest hur länge”Ska jag springa varje dag?” | Maratonbloggen | SvDÖvervikt bland män: Alexander Rask bantar för hälsansEndast 1 av 5 får rätt på kluriga gåtan: Vad är det som
  • 1000 lapp gammal.
  • Testosteron biverkningar kvinnor.
  • Lysande älgar stockholm.
  • Primära behov ekonomi.
  • Radio vl replay.
  • Regina king ian alexander sr.
  • Ankylosaurus the ark.
  • Unfall wittlich heute.
  • Kronologisk berättelse.
  • Skänk på engelska.
  • Guarana farligt.
  • Ponta do pico.